مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 13:502023-12-25اقتصادي

ضرورت ایجاد بانک ژن گیاهی و جانوری در گیلان


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، این مرکز را ناظر الگوی کشت در گیلان دانست و عنوان کرد: الگوی کشت راهکار برون رفت از چالش کم آبی در کشور و گیلان است.

- محمدرضا عباسی مژدهی امروز، 4 دی ماه در جمع خبرنگاران، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، گیلان را یکی از مراکز پژوهشی حوزه کشاورزی دانست که دارای قدمتی طولانی است و اظهار کرد: این مرکز فعالیت جدی خودش را از سال 1380 آغاز کرده و وظایف حاکمیتی تعریف شده را دنبال می کند.

وی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در گیلان، افزود: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گیلان علاوه بر محصولات کشاورزی استان، پژوهش، تحقیق و آموزش پیرامون سایر محصولات مرتبط را در دستور کار قرار داده است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، سیاست کلان وزارت جهاد کشاورزی در راستای فرامین رهبر انقلاب را تامین امنیت غذایی دانست و تصریح کرد: در قرن حاضر آن کشور و ملتی به پیشرفت و توسعه دست پیدا می کند که آب و غذای کافی و مطمئن را در اختیار مردم قرار دهد.

عباسی مژدهی با تاکید بر لزوم دستیابی به کشاورزی پایدار با هدف امنیت غذایی، عنوان کرد: استان گیلان پس از البرز دارای بیشترین مراکز پژوهشی بوده که از جمله آن می توان به موسسه تحقیقات برنج، مرکز تحقیقات ابریشم، پژوهشکده آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ایجاد بانک ژن گیاهی و جانوری در گیلان

ضرورت ایجاد بانک ژن گیاهی و جانوری در گیلان