مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 10:502024-01-09بين الملل

ادعای سوئد درباره احتمال جنگ با روسیه


مقام های سوئدی روسیه را تهدیدی جدی برای امنیت این کشور و اروپا خواندند و هشدار دادند باید برای یک تقابل طولانی آماده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقام های ارشد سوئد از مردم این کشور خواسته اند برای جنگ احتمالی در میانه افزایش تنش ها با روسیه آماده باشند.

  وزیر خارجه سوئد توبیاس بیلستروم یکشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس ملی سازمان جامعه و دفاع در سالِن از عضویت مورد انتظار کشورش در ناتو استقبال کرد و آن را بزرگترین تغییر در سیاست امنیتی سوئد در بیش از 200 سال گذشته خواند.

  وی هشدار داد که روسیه تهدیدی جدی برای امنیت سوئد و اروپا در آینده نه چندان دور است و افزود استکهلم باید واقع بین و برای یک رویارویی طولانی آماده باشد.

  وزیر دفاع این کشور پال جانسون هم با تکرار همین ادعاها گفت جنگ می تواند سراغ ما هم بیاید و مدعی شد اوکراین مانند سپر اروپا در درگیری با روسیه عمل می کند .

  سوئد سال گذشته با استناد به جنگ روسیه و اوکراین، درخواست برای پیوستن به ناتو را مطرح کرد و کشور همسایه آن فنلاند هم آوریل 2023 به ناتو پیوست.

  نخست وزیر سوئد اولف کریسترسون اخیراً اعلام کرد 800 سرباز سوئدی در لتونی برای تقویت 2000 نیروی تحت هدایت کانادا مستقر خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای سوئد درباره احتمال جنگ با روسیه

ادعای سوئد درباره احتمال جنگ با روسیه