مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 09:552024-01-15بين الملل

خاورمیانه وارد پیچ خطرناکی می شود/ همه چیز به واکنش تهران بستگی دارد


یک کارشناس انرژی در اندیشکده «بروگل» بروکسل، هشدار داد که رویارویی با ایران می تواند منجر به اجرای سخت تر تحریم ها بر صادرات نفت این کشور شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، سایت پولیتیکو در گزارشی به بررسی وضعیت تنش میان ایالات متحده و حوثی های یمن پرداخته و می نویسد : در حمله نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به یمن، بیش از 60 هدف در 16 مکان مورد حمله قرار گرفتند.

نیروهای حوثی اعلام کردند که پاسخ این حمله را خواهند داد و هشدار دادند که ایالات متحده و بریتانیا باید آماده شوند تا بهای سنگینی را بپردازند و همه عواقب وخیم این تجاوز آشکار را بپذیرند.

کامیل لونز، یکی از اعضای مهمان در شورای روابط خارجی اروپا می گوید که پس از عملیات مشترک ایالات متحده و بریتانیا ممکن است دوره ای آرامش وجود داشته باشد، زیرا شاید حوثی ها به زمان برای پر کردن دوباره ذخایر خود احتیاج داشته باشند.

با این همه، انگیزه آنها برای ادامه حمله به کشتی ها در دریای سرخ تغییر نخواهد کرد.

جاناتان پانیکوف، افسر سابق اطلاعات ملی ایالات متحده برای خاور نزدیک، معتقد است که بعید است حملات غرب فورا تجاوزات حوثی ها را متوقف کند.

در نتیجه احتمالا حملات به حوثی ها افزایش پیدا می کند و همزمان حوثی ها نیز به عملیات های خود در دریای سرخ ادامه خواهند داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاورمیانه وارد پیچ خطرناکی می شود/ همه چیز به واکنش تهران بستگی دارد

خاورمیانه وارد پیچ خطرناکی می شود/ همه چیز به واکنش تهران بستگی دارد