مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 21:552023-12-27اقتصادي

استفاده از نهال های میکوریزی در احیاء و غنی سازی جنگل


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بر اهمیت و ضرورت استفاده از نهال های میکوریزی در پروژه های احیاء و غنی سازی جنگل تأکید کرد.

- کمال شهبازی بیان کرد: یکی از راهکارهای افزایش زنده مانی و رشد نهال های جنگلی در احیای رویشگاه های تخریب یافته، شناسایی قارچ های میکوریزی همزیست با ریشه گیاهان آن رویشگاه و سپس تکثیر و تلقیح آن ها برای توانمندسازی نهال های تولیدی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: با هدف احیاء و توسعه توده های جنگلی تخریب شده فندق در جنگل فندقلوی اردبیل برای نخستین بار در کشور پروژه تأثیر قارچ های میکوریزی با هدف احیای رویشگاه نهال های فندق در جنگل فندقلوی اجرا شد.

شهبازی تصریح کرد: با توجه به اینکه جنگل فندقلوی اردبیل تنها محل ذخیره گاه ژنتیکی دو گونه فندق محسوب می شود نیاز است اقدامات اساسی در این زمینه مبنای کار قرار گیرد.

وی گفت: رویشگاه جنگلی فندقلوی اردبیل با داشتن 900 هکتار توده خالص فندق، مهمترین ذخیره گاه ژنتیکی گونه فندق در کشور محسوب می شود که به دلایل مختلف از قبیل تغییر کاربری، آتش سوزی، خشکسالی و تغییر اقلیم در معرض تخریب شدید قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از نهال های میکوریزی در احیاء و غنی سازی جنگل

استفاده از نهال های میکوریزی در احیاء و غنی سازی جنگل