مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 11:002024-01-07سياسي

شرق شناسی؛ ابزار استعمار!؟


مطلب حاضر نوشتاری از دکتر عباس امام (عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) است بر کتاب «دانش خطرناک؛ شرق شناسی و مصائب آن» اثر رابرت اروین که سال 1399 با ترجمه محمد دهقانی در نشر ماهی چاپ و منتشر شد.

- ایسنا/خوزستان مطلب حاضر نوشتاری از دکتر عباس امام (عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) است بر کتاب دانش خطرناک؛ شرق شناسی و مصائب آن اثر رابرت اروین که سال 1399 با ترجمه محمد دهقانی در نشر ماهی چاپ و منتشر شد.

امام در این یادداشت ضمن بررسی دیدگاه هایی درمورد شرق شناسی به بررسی کتاب دانش خطرناک؛ شرق شناسی و مصائب آن پرداخته و برای انتشار در اختیار ایسنا گذاشته است: برای من که خود پیش از این 2 کتاب در زمینه شرق شناسی (Orientalism) منتشر کرده ام (انیرانی در خدمت فرهنگ و تمدن ایران، 1396؛ در نقد غرب ستیزی، 1402)، عنوان کتاب دانش خطرناک؛ شرق شناسی و مصائب آن عنوان جالب توجهی به نظر آمد.

آنچه مرا بیشتر به خواندن کتاب ترغیب کرد، این بود که هم با نویسنده کتاب و هم با مترجم آن نوعی خاطره داشتم؛ از یک سو، حدود 23 سال قبل، مقاله ای از رابرت اروین با عنوان توین بی و ابن خلدون ترجمه و منتشر کرده بودم (فصلنامه نقد و نظر؛ تابستان و پاییز 1379 ) و از سوی دیگر، دقیقا 40 سال پیش با مترجم کتاب محمد دهقانی در دهه 1360 در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز در ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرق شناسی؛ ابزار استعمار!؟

شرق شناسی؛ ابزار استعمار!؟