مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 12:452023-12-31اقتصادي

اجرای طرح «بازار آب» از آخر امسال در یزد


معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای یزد از آغاز بکار طرح بازار آب در استان از اول اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: بازار آب یک راهکار برای مدیریت عرضه و تقاضا و تأمین آب برای متقاضی از محل بهره وری و کاهش اتلاف مصرف بهره برداران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، بازار آب در دنیا سابقه ای مفصل و طولانی دارد و در کشورهای غربی و شرقی به اشکال مختلف در حال اجراست و در کشورهای شرقی هم این مهم به شکلی متفاوت اجرایی شده است.

نحوه اجرایی شدن طرح بازار آب در کشور استرالیا ماهیت اقلیمی آن و این که بخش قابل توجهی از این کشور مثل استان یزد خشک است، نمونه ای قابل توجه بوده و می تواند به عنوان الگویی موفق برای استان یزد مد نظر قرار گیرد.

محمدمهدی جوادیان زاده، مدیرعامل آب منطقه ای یزد در این باره با خبرنگار فارس گفت وگو کرد و با بیان این که بازار آب در حقیقت فرآیندی موقتی و مدت دار برای فروش آب به دیگر بخش های توسعه ای استان و کشور است، اظهار کرد: در این فرآیند کسانی که پروانه قانونی بهره وری از سفره های زیرزمینی را دارند می توانند حداکثر تا میزان 10 درصد مازاد سهمیه منابع آبی خود را در یک سال و یک دوره آبی به فروش برسانند.

وی با بیان این که گواهینامه فروش آب در بازار آب فقط برای بازه زمانی یک ساله صادر خواهد شد، افزود: در این فرآیند کیفیت آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح «بازار آب» از آخر امسال در یزد

اجرای طرح «بازار آب» از آخر امسال در یزد