مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 11:552024-01-12اقتصادي

35 هزار واحد مسکونی فرسوده در اصفهان نوسازی می شود


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: براساس برنامه چهار ساله نهضت ملی مسکن، نوسازی 35 هزار واحد مسکونی فرسوده در برنامه استان اصفهان است.

- علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از سال های قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با مهاجرت روستانشینان به کلان شهرهای ایران و گسترش و توسعه بی رویه شهرها به محدوده های پیرامونی آن باعث شد تا با وجود تاسیسات و امکانات خدماتی و رفاهی در این محدوده ها، سکونت گاه های غیر رسمی شکل گرفته و روز به روز بر رشد آن افزوده شود.

  وی ادامه داد: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، شهرهای جدید در همجواری کلان شهرها تعریف و پایه گذاری شد تا نسبت به ساماندهی و عدم توسعه شهرها اقدامی عاجل صورت پذیرد، پس از آن با توجه به روند رو به رشد مهاجرت به شهرهای بزرگ نه تنها شهرهای جدید تکافوی اسکان مهاجران را نمی داد بلکه سکونتگاه های غیر رسمی قبل نیز دوباره رونق گرفته و دچار تحول و توسعه شد.

  قاری قرآن بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان پروژه سکونتگاه های غیررسمی به تفکیک شهرستان های آران و بیدگل، اصفهان، جرقویه، تیران و کرون، خمینی شهر، خوانسار، سمیرم، شهرضا، فریدن، فلاورجان، کاشان، گلپای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 هزار واحد مسکونی فرسوده در اصفهان نوسازی می شود

35 هزار واحد مسکونی فرسوده در اصفهان نوسازی می شود