مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 22:252023-12-22بين الملل

خیانت جدید روسیه به ایران! + عکس و واکنش ها


این نخستین بار نیست که همراهی روسیه با موضع غیردوستانه دولت های عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی خبرساز می شود.

پیش از این، در تیرماه 1402 نیز امضای روسیه پای بیانیه مشترک وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ بیانیه پایانی ششمین نشست مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه با واکنش قاطع تهران مواجه شده است و مقام های ایرانی بار دیگر تاکید کردند تهران در زمینه مباحث مربوط به تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی تعارف ندارد، حتی با روسیه.

بیانیه مراکش چه بود؟ ماجرا اما از جایی آغاز شد که مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه، به منظور گسترش همکاری های فی مابین، در مراکش گردهم آمدند.

بیانیه پایانی این نشست اما با طرح ادعاهای تکراری امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی همراه بود و امضای چنین بیانیه ای ازسوی روسیه، با انتقادهای گسترده ای در ایران مواجه شد.

اگرچه این بیانیه دارای بندهای متعددی است، اما تاکید بر استفاده از راه حل ها و ابتکارات صلح آمیز برای حل مناقشه مالکیت جزایر سه گانه ، تکرار موضع غیردوستانه ای بود که طی ماه های اخیر به صورت پررنگ تری ازسوی دولت امارات درحال پیگیری است؛ موضوعی که بارها با واکنش قاطع تهران مواجه شده و ایران تاکید کرده حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه غیرقابل مذاکره است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیانت جدید روسیه به ایران! + عکس و واکنش ها

خیانت جدید روسیه به ایران! + عکس و واکنش ها