مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 23:022024-01-07بين الملل

فرانسه 14 نیروگاه هسته ای جدید می سازد


در سال های آینده، فرانسه می خواهد علاوه بر شش نیروگاه هسته ای که قبلاً برنامه ریزی شده بود، هشت نیروگاه هسته ای دیگر و بنابراین بسیار بیشتر از آنچه قبلاً برنامه ریزی شده بود بسازد.

- دولت فرانسه با این توجیه که در سایه جنگ اوکراین انرژی به سلاح جنگی تبدیل شده بسیار بیشتر از آنچه از قبل برنامه ریزی کرده بود و ساخت 14 نیروگاه هسته ای جدید را در دستور کار قرار داده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم به نقل از ان تی وی آلمان، در سال های آینده، فرانسه می خواهد علاوه بر شش نیروگاه هسته ای که قبلاً برنامه ریزی شده بود، هشت نیروگاه هسته ای دیگر و بنابراین بسیار بیشتر از آنچه قبلاً برنامه ریزی شده بود بسازد.

  اگنس پانیه روناچر ، وزیر انرژی فرانسه در این باره به روزنامه تریبون دیمانش گفت، پیش نویس قانون فعلی ساخت هشت نیروگاه هسته ای دیگر را علاوه بر شش نیروگاهی که قبلاً تصویب شده است، پیش بینی می کند که قبلاً به عنوان یک گزینه توسط دولت مورد بحث قرار گرفته بود.

به گفته وی در مجموع ساخت 14 راکتور در دست بحث است.

  این وزیر فرانسوی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: تهاجم به اوکراین به ما نشان داد که چقدر مهم است که از خود در برابر تهدیدات ژئوپلیتیکی محافظت کنیم، زیرا انرژی به سلاح جنگی تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه 14 نیروگاه هسته ای جدید می سازد

فرانسه 14 نیروگاه هسته ای جدید می سازد