مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 13:512024-01-09سياسي

نشست سفرای کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا در تهران


مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه روز گذشته میزبان سفرا و دیپلماتهای کشورهای عضو «مجمع گفت وگوی همکاری آسیا (ACD)» در تهران بود.

- مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه روز گذشته میزبان سفرا و دیپلماتهای کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا (ACD) در تهران بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این جلسه ابتدا مدیرکل همکارهای اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه خلاصه ای از فعالیت های این مجمع از بدو تاسیس در سال 2002 تاکنون ارائه کرد.

وی همچنین برنامه های جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست بر این مجمع را به اطلاع حاضرین رساند.

در ادامه سفرا و دیپلماتهای حاضر به بیان نظرات خود در خصوص راههای ارتقا همکاریها در چارچوب مجمع و نیز سازوکارهای همکاری مابین سفراتخانه های کشورهای عضو مقیم ایران پرداختند.

در این نشست همچنین یک گزارش تصویری از جذابیتهای گردشگری یزد ( با توجه به اینکه شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی آسیا در سال 2023-2024 تعیین شده است)، به نمایش درآمد.

یادآوری می شود مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در سال 2002 تشکیل گردید و دبیرخانه آن در کویت قرار دارد، 35 کشور آسیایی شامل ایران، تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، برونیی، سنگاپور، کامبوج، ویتنام، میانمار، لائوس، نپال، روسیه، ترکیه، ژاپن، چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست سفرای کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا در تهران

نشست سفرای کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا در تهران