مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 15:252023-12-26بين الملل

دعوت طالبان از تجار ایرانی برای سرمایه گذاری


سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با بیان اینکه امنیت لازم برای تجارت در افغانستان تامین شده است، گفت: از تجار ایرانی برای سرمایه گذاری در افغانستان دعوت می کنیم.

- به گزارش  تابناک به نقل از تسنبم، مولوی امیرخان متقی در نشست مشترک سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با جمعی از فعالان اقتصادی خراسان رضوی اظهارداشت: حکومت طالبان، سیاست اقتصادی متوازن را با کشورهای همسایه، منطقه و جهان در پیش گرفته است، معتقدیم روابط اقتصاد محور ما با کشورهای دیگر باید به گونه ای تعریف شود که برای هر دو طرف فایده داشته باشد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با اشاره به مزیت های اقتصادی افغانستان بیان کرد: هم اکنون درخواست ها برای ایجاد کارخانه در پارک های تجاری افغانستان به قدری بالاست که ظرفیت پارک ها تکمیل شده و برای قبول درخواست های جدید باید زمین جدید تخصیص بدهیم.

به گفته وی، امروزه تجار مصون هستند و ناچار به پرداخت باج و رشوه نیستند و در فضایی آرام به کار خود می پردازند، بر این اساس از تجار ایرانی نیز برای حضور و سرمایه گذاری در افغانستان دعوت می کنیم.

وی با بیان اینکه افغانستان فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: این کشور منابع غنی خاک و آب شیرین برای کشاورزی دارد و اراضی سرشار از مواد معدنی را در خود جای داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت طالبان از تجار ایرانی برای سرمایه گذاری

دعوت طالبان از تجار ایرانی برای سرمایه گذاری