مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 20:502024-01-09پزشكي

شناسایی بیش از 3 هزار بیمار قطعی دیابت در نیشابور


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی بیش از 3000 بیمار قطعی مبتلا به دیابت از ابتدای سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خبر داد.

- حامد جلالیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: همزمان با اجرای پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه تا کنون 2750 نفر مشکوک به دیابت شناسایی و برای تایید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده اند.

  معاون بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: همچنین در این پویش حدود 20 هزار فرد در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اندکه تحت مراقبت توسط بهورز و مراقبین سلامت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد : دیابت یک بیماری جدی و مزمن است و زمانی رخ می دهد که بدن نتواند انسولین کافی تولید کند و یا به طور موثر انسولینی که تولید می شود را استفاده کند و نتیجه آن افزایش قند خون به طور مزمن است.

  جلالیان تشریح کرد: دیابت انواع مختلف دارد از جمله دیابت نوع 1 که در سنین پایین تر رخ داده و 5 تا 10 چدرصد از کل موارد مبتلا به دیابت را تشکیل می دهد در نتیجه نوعی اختلال خود ایمنی ایجاد می شود به این معنی که سیستم ایمنی بدن به سلول های تولید کننده انسولین در غده لوزالمعده حمله کرده و توانایی بدن در تولید انسولین را از بین می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 3 هزار بیمار قطعی دیابت در نیشابور

شناسایی بیش از 3 هزار بیمار قطعی دیابت در نیشابور