مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 11:252024-01-14بين الملل

گاردین: ایران بزرگ ترین قدرت خاورمیانه است


حمایت بی قید و شرط واشنگتن از اسراییل در بحبوحه جنگ غزه و تحولات اخیر در منطقه نشان داده است که دیگر نه آمریکا و متحدانش بلکه ایران بزرگ ترین قدرت غرب آسیا است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس: قدرت برتر خاورمیانه دیگر، آمریکا، مصر همسو با غرب، عربستان سعودی یا حتی اسراییل نیست بلکه ایران است ، روزنامه انگلیسی گاردین در خصوص تحولات اخیر در غرب آسیا و حمله ائتلاف آمریکا به یمن، چنین جملاتی را نوشت.

طبق این گزارش، حمله اخیر ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده آمریکا به یمن را شکست دیگری از سیاست غرب در منطقه غرب آسیا توصیف کرد که در ادامه شکست چنددهه ای برای حل درگیری ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بروز پیدا کرده است.

  این گزارش با این مقدمه نوشت که حمله مشترک واشنگتن و لندن به انصارالله یمن تأکیدی بر این واقعیت ناخوشایند بود که اهرم سیاسی واشنگتن رو به افول است، دیپلماسی این کشور ناکارآمد است، اقتدارش تحقیر شده است و انصارالله بدون هرگونه هراسی متعهد شده که به حملات خود ادامه دهد.

بر اساس گزارش این روزنامه انگلیسی، جنگ غزه به تقویت جایگاه ایران منجر شد و در عوض، تصمیم عجولانه رییس جمهور آمریکا جو بایدن برای حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی و وتو کردن قطعنامه های آتش بس سازمان ملل، از سوی افکار عمومی جهان طرد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاردین: ایران بزرگ ترین قدرت خاورمیانه است

گاردین: ایران بزرگ ترین قدرت خاورمیانه است