مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 12:252023-12-25اقتصادي

مهمترین راهکار بازگشت رونق پنبه به کشور چیست؟


دلایلی دست به دست هم داده تا از خودکفایی در تولید پنبه به وابستگی 60 درصدی رسیده ایم، کارشناسان مهمترین راهکار بازگشت دوباره رونق پنبه را در گزارش ایسنا بررسی کرده اند.

- پنبه از محصولات گرانبها و با ارزشی است که از نظر اقتصادی موقعیت خاصی در جهان امروز به دست آورده و از نظر احتیاج به انواع وسایل و لوازمی که از فرآورده های این گیاه تهیه می شود روز به روز بر اهمیت تولید و افزایش سطح زیر کشت آن افزوده می شود.

در بین گیاهان صنعتی، پنبه از موقعیت ویژه ای برخوردار است، این گیاه نه تنها با تولید الیاف در صدر مهم ترین گیاهان لیفی جای گرفته، بلکه از نظر غذایی بسیار حائز اهمیت بوده و در بازارهای جهانی جزء پنج دانه روغنی محسوب می شود.

کشت پنبه در کشور به دلایل مختلفی در سال های اخیر کاهش زیادی داشت است به همین دلیل کارشناسان و مسئولان حوزه صنعت پنبه روز گذشته در سومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه گردهم جمع شدند تا علل این موضوع را بررسی و راهکاری برای رونق دوباره صنعت پنبه در کشور بیابند.

فرصت را غنیمت شمرده و با تعدادی از کارشناسان این حوزه به گفت وگو پرداختیم.

عباس هاشمی مدیر کشاورزی کشت و صنعت ساوین در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در 50 سال گذشته تولید پنبه ما سه برابر نیاز کارخانه های نخ ریسی و پنبه پاک کنی کشور بوده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین راهکار بازگشت رونق پنبه به کشور چیست؟

مهمترین راهکار بازگشت رونق پنبه به کشور چیست؟