مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 13:152024-01-01سياسي

نماینده مجلس: قانون سوت زنی بستری برای ارتقاء نظارت مردمی در مبارزه با فساد است


نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه درصدی از فساد کشف شده به افشاگر از جمله روش هایی است که سوت زنان را مورد حمایت قرار خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد، با اشاره به تایید طرح حمایت از گزارشگران فساد توسط شورای نگهبان گفت: طرح حمایت از گزارشگران فساد با هدف ایجاد بستر قانونی برای نظارت مردم پایه، حمایت از اعلام کنندگان فساد و تقویت مردمی سازی مقابله با فساد در مجلس تصویب و با تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد.

مهدی عسگری، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مواردی که از ابتدای مجلس یازدهم توسط جمعی از نمایندگان مطرح شد، طرح حمایت از سوت زنی یا افشاگری فساد بود که روندی طولانی را در کمیسیون قضایی گذراند.

رییس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی درخصوص دستاوردهای این قانون تصریح کرد: به دلیل این که افشاگران فساد همواره از سوی ذی نفعان و شبکه مفسدین، مورد تهدید جانی، مالی، حیثیتی و خانوادگی هستند، مراجع قضایی براساس این قانون می توانند به آن ها و اطرافیانشان کمک کنند، همچنین بر اساس این قانون برای نهادی که فساد را کشف و به آن رسیدگی می کند، مشوق هایی در نظر گرفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مجلس: قانون سوت زنی بستری برای ارتقاء نظارت مردمی در مبارزه با فساد است

نماینده مجلس: قانون سوت زنی بستری برای ارتقاء نظارت مردمی در مبارزه با فساد است