مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 15:152023-12-27اقتصادي

ایران و روسیه برای بکارگیری پول ملی به جای دلار در مبادلات توافق کردند


در دیدار و مذاکرات رییس کل بانک مرکزی ایران و رییس کل بانک مرکزی روسیه، توافق بکارگیری پول های ملی در مبادلات تجاری دو کشور به جای دلار نهایی شد.

- دیدار روسای کل بانک های مرکزی ایران و روسیه در مسکو؛ عملیاتی شدن بسترهای پولی و بانکی میان ایران و روسیه؛ فصل جدیدی از روابط بانکی دو کشور آغاز شد در دیدار و مذاکرات دکتر محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی کشورمان با الویرا نبیولینا رییس کل بانک مرکزی روسیه، افزایش همکاری های پولی و بانکی، بهره برداری از ظرفیت های بریکس و نهادسازی های پولی و بانکی جدید در این حوزه و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به دنبال عملیاتی شدن بسترهای پولی و بانکی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه، فصل جدیدی از روابط بانکی دو کشور آغاز شد.

زیرساخت ها و بسترهایی همچون اتصال سامانه های پیام رسان غیرسوییفتی و برقراری روابط دوطرفه کارگزاری با پول های ملی میان بانک های تجاری دو کشور که قبلاً ایجاد شده بود امروز مورد استفاده بانک ها و فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

در دیدار و مذاکرات رییس کل بانک مرکزی کشورمان با رییس کل بانک مرکزی روسیه، علاوه بر نهایی سازی توافق بکارگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و روسیه برای بکارگیری پول ملی به جای دلار در مبادلات توافق کردند

ایران و روسیه برای بکارگیری پول ملی به جای دلار در مبادلات توافق کردند