مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:302024-01-07سياسي

جهان پهلوانی که فالوور مجازی نداشت


با وجود گذشت بیش از 50 سال از کوچ غلامرضا تختی، رفتار این جهان پهلوان هنوز متر و معیار دنیای قهرمانی و فعالیت فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: چرایی ماندگاری اتفاقات یا افراد مهم در اذهان، سوالی است که همواره روان کاوان و روانشناسان بزرگ در پی کشف چرایی آن هستند؛ ماندگاری که برخی موقع در هیبت یک قهرمان و برخی مواقع نیز در یک منظره طبیعی یا یک مسافرت جلوه می کند.

نوع ماندگاری با شکل نگاه و احساسات فرد رابطه مستقیمی دارد؛ اما راز ماندگاری زمانی به یک معادله پیچیده تبدیل می شود که این حس از بعد فردی خارج و در ابعاد اجتماعی نمود پیدا کند.

اسطوره سازی و برجسته کردن شخصیت های تاریخی و افسانه ای برای ایجاد یک شور حماسی یکی از راهبردهای کشورهای مختلف در یک سده گذشته بوده است.

فیلم سازان مطرح کشورها با برجسته کردن تلاش های یک قهرمان واقعی یا افسانه ای بر پرده نقره ای سینما، به دنبال آن بودند تا با استفاده از تاکتیک حس ماندگاری، یک شور جمعی ایجاد کنند یا اینکه رفتار افراد مختلف جامعه را براساس الگوی آن شخصیت جهت دهی کنند.

البته این ترفند نتوانست یک راهبرد بلند مدت تلقی شود زیرا با پیشرفت تکنولوژی و فنون فیلمسازی شخصیت های جدیدی جایگزین الگوهای پیشین شدند و حتی شماری از مخاطبان نام اسطوره ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان پهلوانی که فالوور مجازی نداشت

جهان پهلوانی که فالوور مجازی نداشت