مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 10:102023-12-29پزشكي

جلوگیری از سرطان روده با داروی دیابت


پژوهشگران می گویند داروی محبوب برای درمان بیماری دیابت نوع 2 و کاهش وزن می تواند در برابر سرطان روده بزرگ محافظت ایجاد کند.

- جی پلاس، به نقل از اس ای، بر اساس تجزیه و تحلیل جدید پژوهشگران در ایالات متحده، دارویی که معمولا برای درمان دیابت نوع 2 و کاهش وزن استفاده می شود، می تواند به طور موثری در برابر سرطان روده بزرگ(کولورکتال) محافظت ایجاد کند.

ایسنا نوشت؛ داروی مورد نظر در دسته ای از داروها قرار دارد که به عنوان آگونیست های گیرنده پپتید-1 شبه گلوکاگون(GLP-1 RAs) شناخته می شوند.

این داروی شگفت انگیز با نام تجاری Wegovy فروخته می شود و آثاری از کاهش وزن و کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی را نیز از خود نشان داده است.

ما می دانیم که اضافه وزن یا ابتلا به دیابت نوع 2 خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهند؛ این دارو ضمن این که به همین مشکلات می پردازد، موارد سرطان روده را در افرادی که اضافه وزن ندارند یا چاق نیستند نیز کاهش می دهد.

سرطان روده بزرگ(Colorectal cancer) که به نام های سرطان کولون، سرطان رکتوم یا چنگار روده بزرگ نیز شناخته می شود، به رشد سلول های سرطانی در کولون یا رکتوم (بخشی از روده بزرگ) گفته می شود.

این بیماری به دلیل رشد و تکثیر غیرطبیعی سلول ها اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از سرطان روده با داروی دیابت

جلوگیری از سرطان روده با داروی دیابت