مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 15:412024-01-15اقتصادي

زنگ خطر برای منسوخ شدن 28 رشته هنری در اصفهان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مجدالدین تاج، رییس اتحادیه صنایع دستی شهرستان اصفهان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از مراجع ذی ربط درخواست پیگیری احیای 28 رشته هنری در حال منسوخ شدن مانند عبابافی، تفنگ سازی استرلابسازی، زیلو بافی کاشان، مبقمه کاری، و زری بافی داریم که زنگ خطر آن ها به صدا در آمده است.

وی با اشاره به اهمیت ساختار ارزش گذاری برای محصولات فاخر گفت: در حال انجام اقداماتی بر اساس نکات علمی در راستای ارزش گذاری صنایع دستی مختلف هستیم که پس از تعیین یک قیمت پایه به مزایده گذاشته می شود.

تاج افزود: به دنبال ثبت جهانی و جغرافیایی صنایع و رشته های مختلف صنایع دستی و راه یافتن اعضا به جوامع جهانی هستیم.

رییس اتحادیه صنایع دستی شهرستان اصفهان بیمه هنرمندان و مواد اولیه را 2 چالش مهم صنایع دستی اعلام و اظهار کرد: مواد اولیه برای صنایع دستی بسیار حائز اهمیت است، 90 درصد از رشته های صنایع دستی به استفاده از مس نیاز دارند که به دلیل افزایش قیمت مس نمی توان در بازار جهانی آنگونه که درخور است محصولات را ارائه کنیم.

وی با اشاره به ماده 142 نظام مالیات که تولیدکنندگان از پرداخت مالیات معاف هستند، یادآور شد: در طرح توسعه هفتم ذکر شده که معافیت مالیاتی نرخ صفر وجود نداشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر برای منسوخ شدن 28 رشته هنری در اصفهان

زنگ خطر برای منسوخ شدن 28 رشته هنری در اصفهان