مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:452023-12-26دانش

پژوهش و فناوری ایران در جایگاه دوازدهم دنیاست


مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز ایران در بخش پژوهش و فناوری در بین 132 کشور دارای پژوهش و فناوری از جایگاه دوازدهم برخوردار است.

- ایسنا/البرز مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز ایران در بخش پژوهش و فناوری در بین 132 کشور دارای پژوهش و فناوری از جایگاه دوازدهم برخوردار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حسین بهشتی روز سه شنبه پنجم دی ماه در دوازدهمین جشنواره پژوهش سازمان ملی استاندارد ایران که در کرج برگزار شد؛ اظهار کرد: امروز تمرکز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر 17 فناوری پیشرو از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، کلان داده ها، زنجیره بلوکی، چاپ سه بعدی، رباتیک، فناوری پهبادها، انرژی خورشیدی، سوخت های بیوگاز و زیست توده، انرژی باد، هیدروژن سبز، وسایل نقلیه برقی و نانو فناوری است.

وی ادامه داد: امسال زیست بوم خوبی در حوزه پژوهش و فناوری کشور شکل گرفته و تلاش ها در بخش پژوهش و فناوری مضاعف شده است.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ادوار گذشته پارک علم و فناوری و دیگر ملزومات علمی در کشور فراهم نبود و بسیاری از پژوهش ها ادامه نمی یافت اما امروز در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر بخش ها ظرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش و فناوری ایران در جایگاه دوازدهم دنیاست

پژوهش و فناوری ایران در جایگاه دوازدهم دنیاست