مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 10:352024-01-17اقتصادي

تغییر کاربری زمین های کشاورزی عامل اتلاف خاک مرغوب


تغییر کاربری زمین های کشاورزی یکی از عوامل جدی تخریب و اتلاف خاک مرغوب برای کشاورزی است.

  - ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: تغییر کاربری زمین های کشاورزی یکی از عوامل جدی تخریب و اتلاف خاک مرغوب برای کشاورزی است.

  علی اصغر امانیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برخی افراد از نبود آگاهی کشاورزان سوء استفاده می کنند و با خریداری زمین های زراعی با قیمت اندک و تغییر کاربری آن اراضی را تفکیک و با ارزش افزوده بالا به مردم می فروشند.

وی با بیان اینکه با تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی بستر تولید غذا که منجر به امنیت غذایی است از بین می رود، جلوگیری از تفکیک و خرد شدن اراضی کشاورزی در این شهرستان و افزایش آگاهی و مشارکت مردم را در این زمینه ضروری دانست.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اولین آســیب تغییر کاربــری زمین هــای زراعی را متوجه تولیدات محصولات کشــاورزی دانست و ضمن تاکید بر حفاظت از اراضی کشاورزی گفت: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در اراضی کشاورزی به شدت برخورد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی حتماً با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هماهنگی نموده و مجوزهای لازم را دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری زمین های کشاورزی عامل اتلاف خاک مرغوب

تغییر کاربری زمین های کشاورزی عامل اتلاف خاک مرغوب