مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 09:102024-01-07اقتصادي

افزایش 10 تا 20 درصدی تولیدات کشاورزی با جایگزینی محصولات کم آب بر


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به ضرورت اجرای الگوی کشت گفت: با جایگزینی محصولات کم آب بری چون گیاهان دارویی، حبوبات، غلات و دانه های روغنی مصرف آب کمتر و تولید بر اساس پیش بینی ها 10 تا 20 درصد بیشتر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، رضا بهراملو صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات جهاد کشاورزی با بیان اینکه همدان یک منطقه کم آب است که با تنش آبی روبروست اظهار کرد: از سوی دیگر 87 درصد محصولات کشاورزی استان وابسته به آب و آبیاری است و سهم تولیدات دیمی در استان تنها 13 درصد است.

  وی افزود: با وجود این شرایط نیاز به افزایش تولید به منظور دستیابی به امنیت غذایی پایدار در آینده از الزامات است تا آیندگان بتوانند نیازهای خود را رفع کنند.

  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه خشکسالی در استان در چند سال اخیر مشهود است تصریح کرد: بنابراین برنامه های متعددی برای رسیدن به تولید بیشتر و مصرف بهینه آب کمتر نیاز داریم که یکی از این اقدامات برنامه الگوی کشت است.

  وی با تاکید بر اینکه الگوی کشت پنج دهه مطرح اما موفق نبوده است یادآور شد: تا پیش از این الگوی کشت دستوری و بدون برنامه لازم به ویژه در حوزه مالی و فنی ارائه شده اما امروز و در دولت سیزدهم استان همدان به عنوان پایلوت الگوی کشت مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 تا 20 درصدی تولیدات کشاورزی با جایگزینی محصولات کم آب بر

افزایش 10 تا 20 درصدی تولیدات کشاورزی با جایگزینی محصولات کم آب بر