مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 11:202024-01-08اجتماعي

در روزهای آلوده خودروهای پاک تر اجازه تردد داشته باشند


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده هیچ توجیه محیط زیستی ندارد و می توان به جای این کار در روزهای آلوده صرفا خودروهای پاک تر اجازه تردد داشته باشند.

- رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده هیچ توجیه محیط زیستی ندارد و می توان به جای این کار در روزهای آلوده صرفا خودروهای پاک تر اجازه تردد داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سمیه رفیعی با بیان این که یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در زمان اوج آلودگی کاهش تردد خودروهاست، بیان کرد: در زمان تدوین راهکارهای تحقق این امر، راحت ترین کار یعنی نصف کردن تردد خودروها و اجرای طرح زوج و فرد دیده شده بود ولی راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری آلودگی هوا باید به روز شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون که محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا از طریق مکانیزه کنترل می شود و بانک اطلاعات خودروها و میزان آلایندگی آنها موجود است باید راهکار جایگزین زوج و فرد که توجیه محیط زیستی هم داشته باشد جایگزین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عنوان مثال می توان تردد خودروهای هیبریدی یا خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند در روزهای آلوده مجاز باشند که بدین ترتیب هم انگیزه خرید خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در روزهای آلوده خودروهای پاک تر اجازه تردد داشته باشند

در روزهای آلوده خودروهای پاک تر اجازه تردد داشته باشند