مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 15:202023-12-23سياسي

گشترش عفاف و حجاب باعث حفظ کرامت زن و مرد می شود


عفاف و حجاب به دلیل اینکه در جامعه چارچوب و حد و مرز برای زن و مرد مشخص می کند و باعث جلوگیری از عدم اختلاط غیرضروری این دوجنس می شود، کرامت افراد جامعه را حفظ می کند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار توانا؛ دکتر وحیده علی‏ میرزایی پژوهشگر حوزه زن و خانواده در یادداشتی نوشت: یکی از حقوق اساسی انسان که در قوانین بین ‏المللی و به ‏طور خاص در اعلامیه جهانی حقوق بشر بر آن تأکید شده، حق برخورداری از کرامت است.

اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز جای‏گاه کم ‏نظیری برای کرامت انسان قائل شده و از اصول شش‏گانه توحید، نبوت، معاد، عدل، امامت و کرامت و ارزش والای انسان، به‏ عنوان مبانی اساسی نظام اسلامی یاد کرده است.

 قرآن کریم در آیه هفتاد سوره إسراء، کرامت را موهبتی الهی به فرزندان آدم معرفی می کند.

استاد علامه طباطبایی می‏ فرماید: مفهوم تفضیل، بیان‏گر برتری انسان بر سایر موجوداتی است که در اصل فضیلت با او مشترک‏ اند.

در حالی که مراد از تکریم، اختصاص یافتن انسان به عنایت و شرافتی است که دیگر موجودات از آن بهره‏ ای ندارند و آن نعمت عقل است.

به ‏علاوه، مراد آیه از تکریم بنی ‏آدم، بیان حال جنس بشر است و در آن کرامت‏ های خاص و فضائل روحی و معنوی انسان ‏های خاص لحاظ نشده است؛ ازاین‏ رو، این کرامت ذاتی، حتی غیرمؤمنان را نیز در بر می‏


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشترش عفاف و حجاب باعث حفظ کرامت زن و مرد می شود

گشترش عفاف و حجاب باعث حفظ کرامت زن و مرد می شود