مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 15:152024-01-14فرهنگي

وجود بیش از 12 هزار و 700 تخت اقامتی رسمی در استان قم


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با اشاره به این که 12 هزار و 737 تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: خانه تاریخی زند، خانه تاریخی ملا صدرا، کاروانسرای دیرگچین، تپه قلی درویش و موزه مراجع به ترتیب بیشترین بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم افزود: با ثبت شدن کاروانسرای دیرگچین در فهرست آثار یونسکو، امسال بازدید از این مکان تاریخیِ مربوط به دوره صفوی، بیشتر شد و نزدیک به 5 هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی اضافه کرد: 26 شهریور امسال در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد، پرونده کاروانسراهای ایران تأیید شد و کاروانسرای دیر گچین قم به ثبت جهانی رسید.

ارجمندی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال جاری به صورت میانگین، 85 درصد تخت های گردشگری رسمی استان قم در خانه مسافر، هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.

وی با اشاره به این که 12 هزار و 737 تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است، گفت: تعداد کل ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 12 هزار و 700 تخت اقامتی رسمی در استان قم

وجود بیش از 12 هزار و 700 تخت اقامتی رسمی در استان قم