مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 14:552024-01-13اقتصادي

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تهران راه اندازی می شود


با راه اندازی آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه تهران نیاز به آزمایشگاه های خارجی به حداقل می رسد و زمینه برای نگهداشت نخبگان فراهم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه در نشست مشترک با مدیرعامل یک بانک دولتی، با اشاره به برنامه دانشگاه تهران برای راه اندازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تهران، گفت: این آزمایشگاه هم جنبه اقتصادی و سودآوری برای کشور دارد و از امکانات و تجهیزات، استفاده بهینه به عمل می آید و هم در جذب و نگهداشت نخبگان در کشور مؤثر خواهد بود و ضمن ارزآوری، از خروج ارز از کشور هم جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه بودجه های پراکنده ای در کشور صرف تحقیقات و تجهیزات می شود، افزود: متأسفانه برخی از اساتید، تجهیزات آزمایشگاهی را از طرق مختلف وارد دانشگاه می کنند ولی امکان استفاده از آن برای همه فراهم نمی شود و این رویکرد متأسفانه در اکثر دانشگاه ها حاکم است.

برای جلوگیری از تخصیص پراکنده بودجه تجهیزات، ایده تأسیس و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی کشور در دانشگاه تهران شکل گرفت.

رییس دانشگاه تهران افزود: پر وژه تأسیس آزمایشگاه مرکزی با توجه به نیاز گمرک و سازمان استاندارد، مورد حمایت این سازمان ها نیز قرار دارد؛ چرا که بسیاری از آزمایش های مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تهران راه اندازی می شود

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تهران راه اندازی می شود