مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 18:052024-01-16اقتصادي

چرا آمریکا تا سال 2100 چندین «شهر ارواح» خواهد داشت؟


اگر روند کنونی زندگی بشر ادامه پیدا کند، تردیدی نیست که تا پایان این قرن، فقط در آمریکا، دست کم 1500 شهر ویرانه و متروک وجود خواهد داشت.

-  تا سال 2100، ممکن است در آمریکا هزاران شهر ارواح وجود داشته باشد.

این پیش بینی بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه ایلینوی است که نشان می دهد تقریباً نیمی از حدود 30000 شهر در ایالات متحده تا پایان این قرن با کاهش جمعیت شدید روبرو خواهند شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید، تخمین زده می شود این شهرها بین 12 تا 23 درصد کاهش جمعیت را تجربه کنند؛ تغییری اساسی که احتمالاً موجب ایجاد انواع اختلالات در خدمات اساسی از جمله حمل و نقل، آب سالم، برق و دسترسی به اینترنت خواهد شد.

  محققان می گویند: پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2100، تمام ایالت ها شهرهایی خواهند داشت که با نوعی کاهش جمعیت مواجه خواهند شد، به جز نواحی کلمبیا و هاوایی.

  با این حال، آن ها افزودند وضعیت در سراسر کشور از منطقه ای به منطقه ی دیگر متفاوت خواهد بود.

نتایج نشان می دهد 43 درصد از شهرهای ایالات متحده در حال از دست دادن جمعیت هستند، در حالی که 40 درصد در حال افزایش جمعیت و 17 درصد باقیمانده، روندهای نوسانی دارند.

  تعداد شهرهای رو به کم شدن جمعیت در شمال شرق و غرب میانه، بیش از مناطق جنوبی و غربی خواهد بود (گرچه شهرهای زیادی در شمال و غرب میانه همچنان رشد خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمریکا تا سال 2100 چندین «شهر ارواح» خواهد داشت؟

چرا آمریکا تا سال 2100 چندین «شهر ارواح» خواهد داشت؟