مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 09:252024-01-01فرهنگي

«الکافی»؛ مستندی درباره مهم ترین کتاب حدیثی شیعیان


مسعود طاهری کارگردان مستند «الکافی» درباره دلیل ساخت چنین اثری می گوید که «الکافی» سرگذشت مهم ترین کتاب حدیث شیعه در گذر تاریخ است، این مستند تنها درصدد به تصویر کشیدن اهمیت و ارزش کتاب برای مومنان مذهب شیعه نیست بلکه می خواهد تطورات اندیشه شیعه را هم به مخاطب بشناساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مستند الکافی به کارگردانی مسعود طاهری سرگذشت کتاب الکافی مهم ترین کتاب از کتاب های اربعه شیعیان را روایت می کند که قرار است پس از سه دوره فیلمبرداری و با مدت زمان 139 دقیقه، 12 دی ماه ساعت 2:30 در ایوان شمس رونمایی شود.

مسعود طاهری کارگردان این اثر درباره شیوه روایت الکافی به خبرنگار فارس گفت: در فیلم ابتدا به بافتارهای مذهبی و جغرافیایی جامعه شیعی و منطقه کوفه، قم، ری و در ادامه بغداد می پردازیم، پس از آن حوادثی که برای جامعه شیعه اتفاق افتاده که پیش زمینه به وجود آمدن این کتاب و مولفش است، بررسی می شود.

او درباره علت پرداختن به این موضوع تاکید کرد: کتاب الکافی یکی از مهم ترین منابع برای بررسی شناخت و تطور اندیشه شیعه به ویژه شیعه نخستین است؛ اهمیتی که شیعه به عناصری مانند عقل، نوع توحید خاص از منظر تشیع، امام معصوم به عنوان حجت خدا و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«الکافی»؛ مستندی درباره مهم ترین کتاب حدیثی شیعیان

«الکافی»؛ مستندی درباره مهم ترین کتاب حدیثی شیعیان