مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 09:402024-01-07بين الملل

تاملی بر برداشت «لیتیوم»، «برم» و سایر فلزات ارزشمند از دریاچه ارومیه!


البته شایعات اخیر به این حد از ادعا اکتفا نکرده و پای چینی ها را هم به ماجرا باز کرده به این صورت که مدعی شده اند آن ها مشغول برداشت فلزات گرانبها از بستر خشک شده دریاچه هستند.

- چه نشسته اید که دریاچه را خشک کرده اند تا به لیتیوم یا برم یا سایر فلزات ارزشمند برسند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، این شایعه ای است که اگرچه تازه نیست، اما اخیرا دوباره داغ شده است.

ماجرایی که این بار با انتشار فیلم هایی شروع شد که در آن چند کامیون به وسیله لودر ها بارگیری می شوند و اگر یکبار گذرتان به دریاچه ارومیه یا حتی دریاچه شور دیگری مانند حوض سلطان خورده باشد، می توانید حدس بزنید که مکان آن چنین محدوده هایی است؛ محدوده دریاچه های نمک.

اتفاقا نکته جالب ماجرا اینجاست که با دیدن نمک و سایر مولفه های تصویر، حدس می زنند که آن فیلم مربوط به دریاچه ارومیه است، اما در ادامه به جای آنکه فرایند در حال وقوع یعنی برداشت نمک را روایت کنند، مدعی می شوند که پای فلزی کمیاب و گرانبها در میان است و ماشین آلات حاضر در تصویر و عوامل پشت پرده آن ها مشغول غارت دریاچه هستند! البته شایعات اخیر به این حد از ادعا اکتفا نکرده و پای چینی ها را هم به ماجرا باز کرده به این صورت که مدعی شده اند آن ها مشغول برداشت فلزات گرانبها از بستر خشک شده دریاچه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاملی بر برداشت «لیتیوم»، «برم» و سایر فلزات ارزشمند از دریاچه ارومیه!

تاملی بر برداشت «لیتیوم»، «برم» و سایر فلزات ارزشمند از دریاچه ارومیه!