مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 11:552023-12-30سياسي

سومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی برگزار شد


سومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) با حضور تعدادی از اندیشمندان داخلی و خارجی علما و فضلای دین و اندیشه و شخصیت های لشکری و کشوری در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

- سومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) با حضور تعدادی از اندیشمندان داخلی و خارجی علما و فضلای دین و اندیشه و شخصیت های لشکری و کشوری در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلین غلامرضا فیاضی -عضو هیات امناء موسسه امام خمینی(ره)- صبح امروز شنبه(9دی ماه) در کنگره سومین بزرگداشت مرحوم علامه مصباح یزدی که در سالن سران اجلاس برگزار شد، طی سخنانی گفت: چهار نظریه درباره حقیقت انسان وجود دارد، یکی نظر صدرالمتاهلین که نظر عامه مردم هم است که حقیقت همه انسان ها یکی است.

این نظر قرن ها در فکر دانشمندان و امروز بر عامه مردم حاکم است.

عضو هیات امناء موسسه امام خمینی(ره) افزود: نظریه دیگر را ملاصدرا در کتاب های فلسفی مطرح کرده که انسان ها در آغاز پیدایش یک حقیقت دارند اما به دلیل اینکه موجود مختار است و در وجود او لشکریان عقل و جهالت وجود دارد، انسان با حیوانات در ادراکات، انفعالات و لذایذی مشرک است اما انسان یک حقیقی دارد که قرآن از آن به فطرت الهی تعبیر می کند، یعنی نوعی ساختار ویژه انسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی برگزار شد

سومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی برگزار شد