مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 14:552023-12-30اقتصادي

سقف های شیشه ای کوتاه؛ کمرنگی مشارکت اقتصادی زنان را /1/


زنان در سال های اخیر در عرصه های گوناگون حضور فعالی داشته اند، اما به رغم افزایش توانمندی ها، تحصیلات و تخصص، فعالیت آنان در حوزه اقتصادی و کسب وکار چندان چشمگیر نبوده و همواره مردان نسبت به زنان از نظر کسب فرصت های شغلی وضعیت بهتری داشته اند و این امر .

- ایسنا/خراسان رضوی زنان در سال های اخیر در عرصه های گوناگون حضور فعالی داشته اند، اما به رغم افزایش توانمندی ها، تحصیلات و تخصص، فعالیت آنان در حوزه اقتصادی و کسب وکار چندان چشمگیر نبوده و همواره مردان نسبت به زنان از نظر کسب فرصت های شغلی وضعیت بهتری داشته اند و این امر در سهم ناچیز زنان در زمینه مشارکت اقتصادی مؤثر بوده است.

بر همین اساس ایسنا به جهت بررسی علل ناچیز بودن سهم زنان در مشارکت اقتصادی، با کارشناسان مربوطه و فعالان اقتصادی زن به گفت وگو نشست.

نسرین یوسفی عارفی، رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان 14 درصد است، اما با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را جامعه زنان تشکیل می دهند و بخش زیادی از آنان تحصیل کرده و به تناسب تحصیلات خود، به دنبال ایجاد فضای کسب وکار هستند، متاسفانه سهم زنان در این فضا به نسبت رشد آنان در راستای توانمندی هایشان برابری نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقف های شیشه ای کوتاه؛ کمرنگی مشارکت اقتصادی زنان را /1/

سقف های شیشه ای کوتاه؛ کمرنگی مشارکت اقتصادی زنان را /1/