مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 14:102023-12-24بين الملل

افشای تنفس مصنوعی اعراب منطقه به اسراییل


تل آویو در پی حملات انصارالله یمن در دریای سرخ به کشتی هایش با چالش بزرگی مواجه شده و برای فرار از این مخمصه، کریدور عربی را با کمک تعدادی از کشورهای منطقه راه اندازی کرده است.

- فارس پلاس؛ روایت روز - رژیم صهیونیستی به شدت به تجارت خارجی وابسته است؛ سازمان تجارت جهانی می گوید اسراییل برای نهاده های تولید و کالاهای سرمایه گذاری به شدت به واردات وابسته است.

 که 86 درصد از کل واردات را تشکیل می دهند.

  طبیعی است که عمده واردات و صادرات اسراییل، به دلیل ژئوپلیتیک فلسطین اشغالی و محدودیت ارتباط با همسایگان خود، از راه دریا باشد.

اما اکنون در پی حملات هفته های اخیر به کشتی های تجاری حامل کالا به رژیم اسراییل، بندر ایلات واقع در جنوب اراضی اشغالی، از دور صادرات و واردات خارج شده است.

با وجود اینکه حیفا و اشدود در شمال فلسطین اشغالی بزرگترین بنادر در حال صادرات و واردات هستند ولی بندر ایلات در دریای سرخ نقش کلیدی در تجارت این رژیم با جهان دارد زیرا ایلات سرزمین های اشغالی را به بازارهای شرق آسیا متصل می کند.

این بندر در هفته های اخیر بارها مورد حمله انصارالله یمن قرار گرفته است و کشتی های مبدا و مقصد این بندر نیز با تهدید یمنی ها متوقف یا تغییر مسیر داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای تنفس مصنوعی اعراب منطقه به اسراییل

افشای تنفس مصنوعی اعراب منطقه به اسراییل