مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 07:552024-01-10بين الملل

شورای امنیت درباره حملات در دریای سرخ رای‏گیری می کند


شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی درباره قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن درباره حملات در دریای سرخ رای گیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا ، منابع دیپلماتیک سه شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا در سازمان ملل گفتند: آمریکا و ژاپن با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت در باره حملات در دریای سرخ، خواستار برگزاری نشست این شورا در روز چهارشنبه برای رای گیری شده اند.

این منابع افزودند: قطعنامه پیشنهادی خواستار محکومیت حملات حوثی ها (انصارالله یمن) به کشتی ها در دریای سرخ شده است و از آنها می خواهد حملات خود را متوقف کنند.

به گفته این منابع، قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن همچنین خواستار آزادی خدمه کشتی توقیف شده در دریای سرخ و خویشتتنداری برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها در دریای سرخ شده است.

همزمان، مقامات وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده اند که نیروی دریایی این کشور 24 موشک و پهپاد نیروهای یمنی را رهگیری و سرنگون کردند.

یک مقام آمریکایی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز ادعا کرده است که یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ چند پهپاد و موشک را که از مناطق تحت کنترل یمن شلیک شده بودند، سرنگون کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت درباره حملات در دریای سرخ رای‏گیری می کند

شورای امنیت درباره حملات در دریای سرخ رای‏گیری می کند