مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 15:402024-01-06اقتصادي

اوضاع دریای سرخ می تواند بر اقتصاد انگلیس تاثیرگذارد


وزیر دارایی انگلیس تایید کرد که اوضاع دریای سرخ و تغییر مسیر بسیاری از کشتی ها می تواند بر اقتصاد انگلیس تاثیرگذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، جرمی هانت وزیر دارایی انگلیس امروز شنبه گفت که حملات به کشتی ها در دریای سرخ به دلیل تاثیری که بر افزایش قیمت ها گذاشته است، می تواند بر اقتصاد انگلیس تأثیر بگذارد.

هانت در پاسخ به سؤال بی بی سی در مورد اینکه آیا حملات یمنی ها می تواند به معنای بالارفتن قیمت ها در انگلیس باشد ، گفت: این اتفاق می تواند تأثیر بگذارد و ما با دقت این موضوع را زیر نظر خواهیم داشت.

بنابر اعلام رویترز کرایه کشتی ها از مقصد آسیا به شمال اروپا به دو برابر افزایش یافته و از کانتینرهای 40 فوتی 4 هزار دلار کرایه دریافت می شود.

کرایه آسیا به مدیترانه هم به رقم 5175 دلار رسیده  و حتی قیمت های بیش از 6000 دلار هم می گیرند که معادل 75 بشکه نفت با قیمت 80 دلار است.

نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه به کشتی هایی که از مسیر دریای سرخ به مقصد سرزمین های اشغالی حرکت می کنند، برای تغییر مسیر خود اخطار داده و در صورت بی توجهی آن را هدف می گیرند که این اتفاق باعث تغییر مسیر کشتی ها از دریای سرخ به سمت دماغه امید در جنوب آفریقا شده که تقریب 20 روز به طول سفر آنها اضافه می کند و به تبع آن کرایه حمل بار گران تر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوضاع دریای سرخ می تواند بر اقتصاد انگلیس تاثیرگذارد

اوضاع دریای سرخ می تواند بر اقتصاد انگلیس تاثیرگذارد