مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 13:102023-12-24سياسي

تراموا یا BRT؛ کدام برای همدان بهتر است؟


چندسالیست که ترافیک شهر همدان تبدیل به یک معضل بزرگ برای این تازه کلانشهر شده و متخصصان و مسئولان شهری به دنبال راهکارهایی برای حل این معضل بودند که به تازگی بحث راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی (تراموا) بیش از پیش پررنگ شده است.

- ایسنا/همدان چندسالیست که ترافیک شهر همدان تبدیل به یک معضل بزرگ برای این تازه کلانشهر شده و متخصصان و مسئولان شهری به دنبال راهکارهایی برای حل این معضل بودند که به تازگی بحث راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی (تراموا) بیش از پیش پررنگ شده است.

البته مدت هاست که بحث قطار شهری در همدان توسط نمایندگان مجلس در محافل مختلف وجود داشت اما سرانجام این موضوع به تصویب رسیده به طوری که در روزهای اخیر وزیر کشور نیز خبر از آمدن تراموا به شهر همدان و چند شهر دیگر را داده است.

با توجه به اینکه شهر همدان دارای معابری با عرض کم است و امکان فضایی برای عبور اتوبوس های تندرو یا همان BRT امکان پذیر نیست، این گزینه به طور کلی حذف شده اما به تازگی بحث راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی (تراموا) نقل محافل شده است البته تجربه تلخ کرمانشاه و قم در راه اندازی این سیستم حمل و نقلی توجه اذهان عمومی را به خود جلب کرده که شاید همدان هم با توجه به ساختار شهری و عرض خیابان هایش به این سرنوشت دچار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراموا یا BRT؛ کدام برای همدان بهتر است؟

تراموا یا BRT؛ کدام برای همدان بهتر است؟