مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:302024-01-07سياسي

حقابه کشاورزان شهرستان ری پس از 40 سال محقق شد


با ابلاغ وزارت نیرو، حقوق کشاورزان شهرستان ری پس از 40 به رسمیت شناخته شد و سهم آب کشاورزی شهرستان ری به میزان 370 میلیون مترمکعب در سال تعیین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از اولویت های ما، پیگیری حقابه های کشاورزی در شهرستان ری بود که با پیگیری از دولت قبل، متأسفانه همکاری لازم در این خصوص صورت نمی گرفت و پیش نویس طرح ساماندهی آب های جنوب تهران توسط وزارت نیرو در خرداد ماه 1400 تهیه و ابلاغ شد.

  وی گفت: با بررسی های کارشناسی توسط کارشناسان حوزه آب، متأسفانه این طرح ساماندهی، دارای ابهامات و تناقضات زیادی در خصوص حقابه های کشاورزی شهرستان ری بود که موجب تضییع فاحش حقوق کشاورزان شهرستان ری شد.

نماینده مجلس ادامه داد: در این خصوص 5 جلسه با حضور وزیر نیرو و 11 جلسه با حضور معاون آب و آبفا وزارت نیرو و مدیران عامل آب منطقه ای و آبفای استان تهران برگزار و در نهایت با طرح سوال از وزیر نیرو در مجلس شورای اسلامی، منجر به رسمیت شناختن حقوق کشاورزان شهرستان ری، پس از 40 سال شد.

  یزدی خواه تصریح کرد: پس از سه سال و نیم پیگیری های مستمر و جلسات فشرده، سهم کشاورزی شهرستان ری از محل پساب تصفیه خانه ها به میزان 35 میلیون مترمکعب از تصف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه کشاورزان شهرستان ری پس از 40 سال محقق شد

حقابه کشاورزان شهرستان ری پس از 40 سال محقق شد