مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 14:102024-01-13دانش

کپسول «دراگون» به سکوی پرتاب رسید


3» که قرار است روز 17 ژانویه به «ایستگاه فضایی بین المللی» پرتاب شود، به سکوی پرتاب رسیده و عکس هایی از آن منتشر شده اند.

- ماموریت آکسیوم-3 که قرار است روز 17 ژانویه به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شود، به سکوی پرتاب رسیده و عکس هایی از آن منتشر شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسپیس ایکس (SpaceX) همچنان برای ماموریت سرنشین دار بعدی خود آماده می شود.

به نقل از اسپیس، ماموریت موسوم به آکسیوم-3 (Ax-3) قرار است روز 17 ژانویه از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا پرتاب شود و چهار نفر را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) بفرستد.

اسپیس ایکس روز 12 ژانویه در حساب ایکس خود نوشت کپسول دراگون (Dragon) که فضانوردان را به آزمایشگاه مداری خواهد برد و باز خواهد آورد، اکنون به سکوی پرتاب 39A رسیده است.

آکسیوم-3، سومین ماموریت به ایستگاه فضایی بین المللی به شمار می رود که توسط شرکت آکسیوم اسپیس (Axiom Space) سازمان دهی شده است.

این ماموریت مانند دو ماموریت پیش از خود که در آوریل 2022 و مه 2023 پرتاب شدند، از موشک فالکون 9 (Falcon 9) و کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس استفاده می کند.

خدمه آکسیوم-3 عبارتند از مایکل لوپز الگریا (Michael Lopez-Alegria) فضانورد سابق ناسا، والتر ویلادی (Walter Villadei) سرهنگ نیروی هوایی ایتالیا که در ژوئن 2023 با ماموریت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) به فضای زیر مداری پرواز کرد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کپسول «دراگون» به سکوی پرتاب رسید

کپسول «دراگون» به سکوی پرتاب رسید