مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 11:502024-01-01سياسي

توجه به عترت برای بهره مندی صحیح از آیات قرآن ضروری است


استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه هدایت از مهمترین اهداف زندگی است، گفت: قرآن بر این موضوع تأکید کرده که برای استفاده صحیح از آیات و پیشگیری از اشتباه و به دست آمدن مطلب چنانکه حق است، - باید به عترت توجه داشت و از آن غفلت نکرد.

آیت الله سیدجعفر سیدان در گفت وگو با ایسنا، با قرائت آیه 9 سوره اسرا که خداوند می فرماید إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ.

؛ بی تردید این قرآن به استوارترین آیین هدایت می کند ، اظهار کرد: در دوران زندگی انسان هدف هایی که قشرها و طبقات مختلف تعیین می کنند، متفاوت است، همانطور که در آیه 4 سوره لیل خداوند فرموده است إِنَّ سَعْیَکُمْ لَشَتَّی؛ سعی و تلاش شما مختلف است ؛ برخی هدف شان رسیدن به ثروت مادی و پول است، برخی قدرت، بعضی شهرت و برخی رسیدن به خواسته های نفسانی را هدف قرار می دهند، عده ای نیز با هدف های علمی کوشا هستند و می خواهند طبیب متخصص شوند.

وی بیان کرد: هدایت از مهمترین اهداف زندگی است، اینکه انسان دریابد حق و باطل چیست، حق را تبعیت کند و باطل را رها کند، همچنین حق را ترویج و باطل را ابطال کند.

اگر چیزی حق باشد و انسان براساس آن حرکت کند، نتیجه ثابت و مثبت است، اما اگر چیزی باطل باشد و براساس آن حرکت کند، نتیجه باطل است، همچون دانه تلخ و شیرین بادام که هر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به عترت برای بهره مندی صحیح از آیات قرآن ضروری است

توجه به عترت برای بهره مندی صحیح از آیات قرآن ضروری است