مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 12:502024-01-14سياسي

«شمسه» مسجد جامع یزد در موزه یاسبرین


قابی بازسازی شده از «شمسه» مسجد جامع یزد پس از اهدا از سوی شهر یزد به خواهرخوانده اش شهر یاسبرین کشور مجارستان، در موزه این شهر جای گرفت.

- ایسنا/یزد قابی بازسازی شده از شمسه مسجد جامع یزد پس از اهدا از سوی شهر یزد به خواهرخوانده اش شهر یاسبرین کشور مجارستان، در موزه این شهر جای گرفت.

حامد سطانی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: مردم شهر یاسبرین کشور مجارستان، خود را یزدی تبار می دانند و این امر سبب شد تا چند سال پیش، پیمان خواهرخواندگی بین یزد و یاسبرین منعقد شود.

وی افزود: به دنبال همین پیمان، در آخرین روزهای سال 2023 میلادی، هدیه ویژه ای که در زمان حضور شهردار و هیئت شهر یاسبرین در یزد بمناسبت سالگرد ثبت جهانی شهر یزد به شهردار یاسبرین تقدیم شده بود، توسط شهرداری یاسبرین به موزه یاس اهدا شد.

سلطانی عنوان کرد: موزه یاس، اصلی ترین و مهمترین موزه قوم ایرانی تبار یاس در اروپاست این هدیه به صورت رسمی و طی مراسمی به این موزه اهدا شد.

وی ادامه داد: این هدیه ویژه و نو که شامل قابی از بازسازی نقش معروف شمسه در صحن مسجد جامع روی کاشی با پس زمینه کاهگل است، برای نخستین بار توسط هنرمند یزدی و تنها به این منظور تهیه شده و به مرور به همه شهرهای خواهرخوانده ارسال خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شمسه» مسجد جامع یزد در موزه یاسبرین

«شمسه» مسجد جامع یزد در موزه یاسبرین