مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 09:512024-01-11پزشكي

مصیبت نامه ای از تأثیر مصرف زیاد نان سفید بر سلامتی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، نان یکی از غذاهای قدیمی بشر است که تاریخچه آن به اواخر عصر حجر برمی گردد نان در سراسر دنیا یک غذای اصلی محسوب می شود و تفاوت های زیادی در تهیه آن به چشم می خورد.

در گذشته خانواده ها از خوردن نان های صنعتی یا سفید خودداری می کردند، اما امروزه متأسفانه به دلیل مشغله های فراوان خانواده ها حساسیت نسبت به تغذیه و به خصوص مصرف نان کمتر شده و بیشتر از نان های فانتزی و صنعتی استفاده می کنند.

سرانه مصرف نان در کشور ایران حدود 320 گرم در روز است که می توان از آن به عنوان منبع اصلی الگوی غذایی روزانه مردم کشور نام برد؛ طبق اعلام مرکز پژوهش های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران؛  لواش بیشترین و سنگک کم ترین سهم را در سفره خانواده های ایرانی دارند.

ایرانی ها از چه نوع نانی بیشتر استفاده می کنند؟   نان سفید از آرد سفید تصفیه شده تولید می شوند؛ آردهای تصفیه شده مواد معدنی بسیار کمی دارد و بیشتر مواد تشکیل دهنده آن نشاسته است، لذا میزان کالری که این نان ها به بدن تحمیل می کنند بیشتر از مواد مغذی آن ها است به این معنا که شما نان را با میل و اشتها می خورید و دستگاه گوارش را به زحمت می اندازید، اما برای دریافت مواد غذایی ناچیز و خیلی پایین.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصیبت نامه ای از تأثیر مصرف زیاد نان سفید بر سلامتی

مصیبت نامه ای از تأثیر مصرف زیاد نان سفید بر سلامتی