مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 20:202023-12-23فناوري

ورود به دنیای تعاملی متاورس در غیاب 5G دور از ذهن است


نشست تخصصی «5G در تحقق متاورس» در روز آغازین تلکام 2023 با بیان دغدغه، موانع و چالش های توسعه توسط نمایندگان اپراتورها و سیاست گذاران ارتباطی همراه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح امروز شنبه 2 دی 1402 همزمان با آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام 2023)، پنل تخصصی 5G در تحقق متاورس با حضور نمایندگانی از سمت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک استاد دانشگاه و فعالان حوزه فناوری های نوظهور در سالن 10-11 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

در این نشست به مقوله متاورس که بیانگر دنیایی مجازی و تعاملی است و افراد می توانند از طریق شخصیت های مجازی خود با یکدیگر تعامل داشته باشند و قابلیت ایجاد آن در بستر فناوری های مختلف وجود دارد، پرداخته و در ادامه الزامات فنی و زیرساختی توسعه این محیط بیان شد.

*5G در انتظار فرکانس 3500 مگاهرتز به بالا مهدی معظمی پیرو، رییس اداره معماری شبکه و سرویس همراه اول که یکی از اعضای این پنل بود با تشریح روند تغییر تکنولوژی در صنعت ارتباطات سیار ایران و بیان اینکه معمولا مدت زمان به بلوغ رسیدن هر فناوری ارتباطی یک دهه است، به بلوغ فناوری نسل چهارم ارتباطی در کشورم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود به دنیای تعاملی متاورس در غیاب 5G دور از ذهن است

ورود به دنیای تعاملی متاورس در غیاب 5G دور از ذهن است