مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 09:152024-01-13اقتصادي

نان سالم بخوریم تا کمتر مریض شویم/ اهمیت پخت نان کامل


قوت غالب مردم ایران نان است و این در حالی است که کیفیت نان های مصرفی در کشور، هنوز آن طور که باید، نتوانسته اند انتظارات متخصصین تغذیه را برای دسترسی به نان سالم و کامل، - برآورده سازند.

 تقریباً مصرف سرانه نان به ازای هر سال 170 کیلوگرم است و تزریق بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان در سال 1402 نشان دهنده بازار بسیار مهم نان در عرصه های اقتصادی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، مشکل جدی که در حال حاضر وجود دارد ضایعات بالای نان، برآورده نشدن انتظارات مور نظر از نان های فعلی توزیعی، بروز مشکلات گوارشی ناشی از مصرف نان های تهی از عناصر غذایی مورد انتظار، گرایش بخش عمده ای از مردم به نان های سفید، گره خوردن کیفیت نان با اقتصاد نانوایی و کاهش سطح مهارت فعالان در حوزه پخت نان است.

بر همین اساس، موضوع ارتقای نان از اواخر سال 1392 تا کنون در دستور کار دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور قرار گرفته است.

بهبود کیفیت نان و رفع مشکلات بهداشتی در فرآیند تولید نان در گرو بهداشت فردی و محیطی، تجهیزات کار، مواد غذایی، کیفیت گندم اعم از داخلی و وارداتی، آرد مصرفی خصوصاً از نوع گلوتن، نمک مصرفی، شیوه تخمیر آرد و اجتناب از استفاده از جوش شیرین و سایر مواد غیرمجاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نان سالم بخوریم تا کمتر مریض شویم/ اهمیت پخت نان کامل

نان سالم بخوریم تا کمتر مریض شویم/ اهمیت پخت نان کامل