مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 11:552023-12-22سياسي

رشد 2.5 برابری سوادآموزی در ایران نسبت به میانگین جهانی


دبیر کل یونسکو 17 شهریورماه امسال پیامی را صادر کرده است مبنی بر اینکه در 40 سال گذشته جریان سوادآموزی در دنیا به صورت میانگین 18 درصد رشد داشته است در حالی که در جمهوری اسلامی ایران این رقم 50 درصد بوده؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علیرضا عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران که در مصلی امام خمینی برگزار شد، گفت: 44 سال پیش در 7 دی ماه 1358 فرمان تاریخی امام راحل (ره) مبنی بر یک حرکت مردمی، بسیجی ، جهادی و هماهنگ بر محور علم و دانش صادر شد و مردم ایران به صورت یکپارچه با لبیک به این فرمان بزرگ عین معضل بزرگ اجتماعی را سعی در حل داشتند.

وی افزود: 44 سال از این پیام تاریخی می گذرد و در این مدت جمهوری اسلامی ایران فتوحات بسیار مهم و روشنی را در امر سوادآموزی در داخل کشور و نمای جهانی خود داشته است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل این سازمان اظهار کرد: روزی که این پیام صادر شد از جمعیت تقریباً 35 میلیون نفری جمهوری اسلامی ایران 47 درصد با سواد بود و بقیه مردم بی سواد بودند.

اما اکنون که من در خدمت شما عزیزان هستم این عدد نزدیک به 98 درصد رسیده است؛ یعنی 47 درصد از مردم در بازی سنی 10 تا 49 ساله ها در سال 58 به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 2.5 برابری سوادآموزی در ایران نسبت به میانگین جهانی

رشد 2.5 برابری سوادآموزی در ایران نسبت به میانگین جهانی