مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 19:052023-12-31اقتصادي

ضرورت پیگیری جدی برای خرید تضمینی برنج عطری و محلی در آمل


فرماندار آمل با اعلام اینکه این شهر قطب کشاورزی و تولید برنج مازندران است، گفت: زمینه برای خرید تضمینی برنج عطری از سوی مسؤولان استانی فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ذات الله زارعی شامگاه امروز در جمع مسؤولان با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت سد هراز، اظهار کرد: سد مخزنی هراز در مسیر جنوبی شهرستان بزرگترین سد استان های شمالی و چهارمین سد خاکی کشور است که ظرفیت های بسیار بالایی در ذخیره آب سطحی دارد.

وی افزود: این سد می تواند پس از آبگیری آب آشامیدنی و کشاورزی بسیاری از شهرها را کامل تأمین کند و شهرهای همجوار هم از آب ذخیره شده در سد هراز برخوردار شوند.

زارعی با اعلام اینکه سد هراز در مسیر رودخانه هراز احداث می شود که گواراترین آب منطقه را دارد، تصریح کرد: پیشرفت روزافزون این سد نیازمند توجه ویژه مسؤولان است همچنین در بحث آب زراعی سد هراز می تواند 110 هزار هکتار اراضی شالیزاری پایین دست را مشروب کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به خشکسالی در فصل تابستان شرکت آب منطقه ای مازندران از کشاورزان خواست تا کشت دوم برنج را ممنوع کنند، یادآور شد: با احداث سد هراز می توان به کشاورزان کمک بزرگی کرد و هم در کشت اول و در هم کشت دوم بدون مشکل آب همراه بود هرچند با توجه به اقدامات و اصلاح ژنتیکی توسط مراجع تحقیقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت پیگیری جدی برای خرید تضمینی برنج عطری و محلی در آمل

ضرورت پیگیری جدی برای خرید تضمینی برنج عطری و محلی در آمل