مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 08:052024-01-09اقتصادي

این سیب زمینی ها را هیچ وقت نخورید


پاییز و زمستان فصل سیب زمینی است.

در این روز ها که از سیب زمینی های پخته یا سرخ شده خوش طعم لذت می بریم، احتمالا یک پرسش برای اکثر دوستداران این غذای خوشمزه مطرح است: - آیا خوردن سیب زمینی که شروع به جوانه زدن کرده، بی خطر است؟ اگر سیب زمینی مدتی در آشپزخانه یا در انباری بمانند، رنگ آن مایل به سبز می شود و جوانه های کوچکی که به آن ها چشم سیب زمینی هم می گوییم، ظاهر می شود.

این ها ظاهر سیب زمینی را عجیب می کنند، اما این محصولات زشت همچنان قابل خوردن اند و مصرف آن ها به کاهش ضایعات غذایی کمک می کند؛ اما آیا این موضوع در مورد سیب زمینی هایی که کمی بدریخت تر شده اند هم صادق است؟ متاسفانه پاسخ منفی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، کارشناسان ایمنی مواد غذایی و متخصصان رژیم غذایی به نشریه هافینگتون پست بریتانیا توضیح داده اند وقتی سیب زمینی شروع به جوانه زدن و سبز شدن می کند، واقعا چه معنایی دارد.

حقیقت در مورد سیب زمینی جوانه زده اول، خبر خوب: هنگامی که سیب زمینی شروع به جوانه زدن می کند تا زمانی که جوانه زدنش از کنترل خارج نشده باشد، خوردنش همچنان بی خطر است.

الن شوماکر، مدیر بخش توسعه بشقاب امن (Safe Plates) در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، توضیح می دهد: این جوانه ها حاوی سمی به نام سولانین اند که می تواند باعث مشکلاتی مانند سردرد، استفراغ و سایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این سیب زمینی ها را هیچ وقت نخورید

این سیب زمینی ها را هیچ وقت نخورید