مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 21:052024-01-16اقتصادي

بهبود سیاست خارجی یا توزیع سکه طلا؛ کدام مهمتر است؟


متاسفانه در این مدت 40 ساله در اکثر دوران رییسان کل بانک مرکزی ایران، سیاست توزیع سکه برای کاهش قیمت به اجرا درآمده است، اما آنچه که از دست رفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه هم میهن، گرین اسپن را بدون شک همه رییسان کل بانک های مرکزی می شناسند؛ مردی که به مرد بحران ها مشهور شده بود.

او تنها رییس فدرال رزروی است که حدود 20 سال بر این نهاد مهم آمریکا و جهان ریاست کرد و همه رییسان جمهور آمریکا اعم از جمهوری خواهان و دموکرات ها نه تن ها از او راضی بودند بلکه دست او را برای اداره اقتصاد آمریکا باز گذاشته بودند، زیرا به تصمیم های او مطمئن شده بودند.

اما همین آقای گرین اسپن در همان اوان ریاست خود تصمیمی گرفت که اقتصاد آمریکا را با بحران مواجه کرد و همان تصمیم، تصمیم اول و آخرش بود و دیگر تا آخر دوره او تکرار نشد.

ماجرا چه بود؟ ماجرا از این قرار بود که حدود دو ماه پس از آنکه گرین اسپن به ریاست فدرال رزرو توسط رونالد ریگان منصوب شد، نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو با توجه به داده های خوب اقتصادی کشور، نرخ بهره را از 5/5 درصد به 6 درصد می رساند.

این افزایش که در جهت تقویت دلار آمریکا صورت گرفته بود، بدون در نظر گرفتن دیگر فاکتور های اقتصادی کشور مثل بدهی دولت آمریکا و تراز تجاری و نیز شرایط اقتصادی کشور های دیگر بود و همین امر سبب شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود سیاست خارجی یا توزیع سکه طلا؛ کدام مهمتر است؟

بهبود سیاست خارجی یا توزیع سکه طلا؛ کدام مهمتر است؟