مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 12:062024-01-01پزشكي

راهکارهای پیشگیری از زخم پای دیابتی


دیابت سیستم ایمنی را تضعیف می کند تا عفونت در کنار بدن بی دفاع، زودتر منجر به گسترش زخم و در نهایت قطع عضو شود، برای همین پزشکان به بیماران دیابتی توصیه می کنند تا از پاهای خود خیلی مراقبت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، دیابت بیماری است که بارها نامش را در جامعه بین دوستان و آشنایان شنیده ایم، به گونه ای که گوشمان به این واژه عادت کرده و خیلی راحت از کنار آن عبور می کنیم و این بیماری را جدی نمی گیریم.

دیابت یک بیماری است که روند سوخت و ساز قند بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

بدن برای تامین انرژی نیاز به مواد غذایی گوناگون دارد، این مواد در بدن تبدیل به قند یا گلوکز می شود که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند، اگر به هر دلیلی گلوکز از طریق خون وارد سلول ها نشود ودر جریان خون باقی بماند، میزان قند خون بالا رفته و فرد مبتلا به دیابت می شود.

آنچه که باعث این عدم جذب قند می شود، کمبود هورمون انسولین است که این هورمون از لوزالمعده برای ورود قند به سلول ترشح می شود، در واقع می توان گفت علت بروز دیابت کمبود انسولین در بدن است.

  کمبود هورمون انسولین در بدن باعث مبتلاشدن افراد به دیابت می شود در بررسی بیماری دیابت، پزشکان متخصص این بیماری را به سه نوع دیابت نوع 1، دیابت نوع 2 که تفاوت اصلی این 2 نوع در زمان و نوع ابتلا بیماری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای پیشگیری از زخم پای دیابتی

راهکارهای پیشگیری از زخم پای دیابتی