مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 11:552024-01-07اقتصادي

صادرات 21 هزار تن محصول گلخانه ای از استان اردبیل


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طی یک سال گذشته 21 هزار تن انواع محصولات تولید شده در مجتمع ها و واحد های گلخانه ای این استان تولید و به کشور های خارجی صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، نوبخت اژدری اظهار کرد: حدود 90 درصد محصولات تولیدی در گلخانه های استان اردبیل به کشور های حاشیه خلیج فارس، عراق و روسیه صادر شده است.

وی با اشاره به اشتغال یک هزار و 700 نفر در واحد های گلخانه ای استان افزود: تاکنون 176 هکتار از 750 هکتار گلخانه واگذار شده به سرمایه گذاران در استان به مرحله تولید محصول رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مجموع سطح گلخانه های قابل واگذاری در استان اردبیل را یک هزار و 704 هکتار و در قالب هفت شهرک گلخانه ای اعلام کرد و گفت: چندین گلخانه در سطح 240 هکتار از شهرک های گلخانه ای استان نیز با پیشرفت فیزیکی 40 تا 70 درصد در دست اجرا است.

اژدری ادامه داد: همچنین ایجاد 450 هکتار گلخانه نیز در مرحله مطالعات قرار دارد و با توجه به سرمایه گذاری انجام شده، در صورت وارد شدن همه این اراضی به مرحله تولید، یک میلیون تن به مجموع تولیدات کشاورزی استان اردبیل افزوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 21 هزار تن محصول گلخانه ای از استان اردبیل

صادرات 21 هزار تن محصول گلخانه ای از استان اردبیل