مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 09:452024-01-13سياسي

تسویه حساب روی آب


توقیف یک نفتکش آمریکایی با حکم قضایی در آب های دریای عمان ازسوی نیروی دریایی ارتش بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و جهان داشته است؛ اقدامی که پیش از هر چیز، - به عنوان پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به دزدی دریایی آمریکایی ها در اردیبهشت ماه 1402 مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همشهری نوشت: روز پنجشنبه بود که نیروی دریایی ارتش با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد نفتکش نیکولاسST ، که نام جدید کشتی سوئز راجان است و در اردیبهشت ماه سال جاری محموله نفت آن که متعلق به ایران بود ازسوی آمریکایی ها سرقت شد، در دریای عمان توقیف شده است؛ خبری که ازسوی طرف آمریکایی هم مورد تأیید قرار گرفت.

این نفتکش متخلف که درآن مقطع، محموله نفتی متعلق به ایران را با هدایت آمریکا، در اختیار این کشور قرار داده بود، با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی، به تلافی سرقت نفت توسط دولت آمریکا، توقیف و برای تحویل به مقام های قضایی، به بنادر کشور منتقل شده است.

ماجرا از کجا آغاز شد؟ در نخستین روزهای اردیبهشت ماه 1402بود که رسانه ها اعلام کردند آمریکا نفتکش سوئز راجان که حامل نفت ایران بوده و به مقصد چین حرکت می کرده ، با ادعای نقض تحریم ها علیه جمهوری اسلامی توقیف کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسویه حساب روی آب

تسویه حساب روی آب