مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:152023-12-26اقتصادي

خشکسالی در نیمه شرقی کرمانشاه درپی کم بارشی در پاییز


با پایان فصل پاییز و پشت سر گذاشتن چند سامانه بارشی تقریبا مناسب در کرمانشاه، اکثر نقاط استان بارش های نسبتا خوبی دریافت کردند، اما سهم شهرستان های شرقی از این بارش ها چشمگیر نبوده، - ایسنا/کرمانشاه با پایان فصل پاییز و پشت سر گذاشتن چند سامانه بارشی تقریبا مناسب در کرمانشاه، اکثر نقاط استان بارش های نسبتا خوبی دریافت کردند، اما سهم شهرستان های شرقی از این بارش ها چشمگیر نبوده، به گونه ای که طبق آمارها بارش این شهرستانها تقریبا 50 درصد کمتر از دوره بلندمدت است.

پاییز امسال چهار شهرستان هرسین، صحنه، سنقر و کنگاور تقریبا بیشترین کاهش بارش را نسبت به میانگین بلندمدت به ثبت رسانده اند و کمترین میزان بارش را نیز بین سایر نقاط استان کرمانشاه داشته اند.

در حالیکه در اکثر ایستگاه های استان برای سال زراعی جاری (از ابتدای مهر 1402) بارش های بیشتر از 100 میلی متر گزارش شده، اما میزان بارش در شهرستان های شرقی استان به حدود نصف و یا کمتر از نصف میانگین استان رسیده است.

رییس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال بخش قابل توجهی از نقاط کشور دچار کاهش بارش نسبت به شرایط نرمال بودند، گفت: متاسفانه شهرستان های شرقی استان ما نیز در این محدوده قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی در نیمه شرقی کرمانشاه درپی کم بارشی در پاییز

خشکسالی در نیمه شرقی کرمانشاه درپی کم بارشی در پاییز